Wednesday, October 21, 2009

PILIH


dulu.lps habis sekolah.semua org pesan.kat luar nanti, pilih kawan yg baik2 ye.
saya terima nasihat tu seadanya.walaupun,saya terfikir jugak.hurm.nanti semua kwn baru en. mana nak tahu mane satu baik n tak. tapi biar je.
pastu..

bila dah kat "luar" baru dapat "tangkap" maksud PILIH tu.ya.mula2 kita mmg akan berkawan dgn semua org.yela.kang org cop belagak n poyo pulak kalau tak bergaul en.herm.bila dah kenal semua kawan2 "baru" tu,barulah kita PILIH mana yg sepatutnya dijadikan kawan. tapi tak bermaksud kita perlu kawan dengan sesetengah org jer.cuma kita kena pandai PILIH dengan sapa yg kita nak rapat.herm.

bukan apa.kadang2 kita tak sedar dgn sapa kita rapat,kita terikut dgn benda yg tak sepatutnya..(gaya kawan kita,tabiat dia,cara dia cakap,mencarut ke,benda yg dia suka
(obsess dgn korea/jepun puya artis berlebihan ke)..dsbnya..)

akibatnya kita jadi lain atau dalam kata lain kita berubah...sebab tu penting dengan sapa kita kawan dan rapat.kawan yang baik akan bawak kita ke arah kebaikan dan buat kita belajar sesuatu drpd dia.secara kasarnya,biar kita kawan dgn org yang bodo tapi rajin supaya kita dapat jadi rajin jugak,daripada kawan dengn org yang pandai tapi berlagak n malas patu kita pon jadi org yg perasan bagus.heh..

fikir-fikirkan...

~ (4:79)...wallahu'alam

No comments: