Tuesday, February 9, 2010

ganti

(terinagt kata seorg shbt :islam tak memerlukan kita,tp kita yg memerlukan islam)

"...Dan Allah-lah yang Maha Kaya sedangkan kamulah orang-orang yang membutuhkan (Nya); dan jika kamu berpaling niscaya Dia akan mengganti (kamu) dengan kaum yang lain, dan mereka tidak akan seperti kamu (ini) "<47:38>

melihat kpd parubahan "mereka" yg semakin baik dan matang serta besungguh dijalan "ini"..membuatkan saya menilai diri saya kembali..betapa lekanya saya kdg2..tak cukup bersyukur dgn nikmat yg dberikan ,tak berusaha utuk ke arah yg lebih baik..astghfirullah~
..tak sedarkah saya bahawa Allah boleh menarik nikmat "ini" kembali dan menggantinya dengan KAUM yg lain jika sy terus leka...moga saya terus thabat di jln lurus.
~wallahua'lam
(salam muhasabah dari saya)


No comments: