Tuesday, January 25, 2011

nikmat

Salamun alayk :D

Setakat ni saya dah jumpa 2 orang yang sama birthday dengan saya.dan sama baya lagi. Tapi biasa la pepatah berbunyi sama tapi tak serupa kan.ala mana ada manusia yang serupa.apa la sabirah.umy n makngah yg kembar pun laen.(eh.ni kes laen kot.)

Yang sorang tuh jumpa di zaman sekolah.sekrg dah kat uia ambil farmasi.dah siap hafal al-Qur’an 30 juz lagi.bagus ye dia.respect :)

Yang sorang lagi jumpa di alam U. dia ambil akaun sekrg.kami juga bersispa bersama.cewah.dan skrg dah siap satu rumah.dia lawa bg saya.haha.n..pointer dia gempak..heee..terre la..respect gak.. :)

Dan saya skrg sedang mengambil jurusan fizik gunaan di usim ni..

Allah itu sangat hebat.dia maha mencipta.yelah.ni baru dua orang yang saya jumpa.saya percaya mestilah sebenarnya banyak lagi kan orang yang lahir sama tarikh dgn saya.tapi variasi yang Allah cipta tu hebat.bayangkan dari zaman nabi adam sampai skrg semua manusia berbeza.mana ada yang sama.huhu.subhanallah.

Tapi tula kan.bila kita berbeza.kita mudah utk tidak bersyukur.rasa selalu tak cukup dengan apa yang Allah bg.padahal sangatttttttttt la banyak nikmat yang Allah kurniakan kat kita yang patut disyukuri.haish manusia.saya juga begitu.(mengedik).yela.tgk org tuh lawa jeles.tgk org tuh pandai jeles.tgk org tuh bla bla jeles.dan sebagainya.

Tp sebenarnya Allah dah beri satu nikmat yang sangat besar pada saya yang dapat menandingi semua tuh.kenapa saya masih lagi nak rasa tak cukup?astaghfirullah.saya kan ada islam.

Islam itu lengkap serba serbi.tinggal kat saya je nak amalkan ke tak.tinggal kat saya je nak istiqomah ke tak.huhu.susah nak istiqomah dgn amal?hehe.mana ada benda yang senang ciksab oi.tula terms mujahadah tuh ada.heh.ingt senang2 je ke nak masuk syurga.ingt senang2 je ke Allah nak bg rahmat kalau kamu tuh selalu bermalas-malasan segala.huhu.malu skit de dgn Allah.

Astagfirullah,astaghfirullah,astagfirullah. Mari bertaubat bersama~~

No comments: