Friday, May 1, 2009

mesyuarat itu.


MESYUARAT ITU

sabda nabi.. ertinya..
daripada abu hurairah r.a. nabi s.a.w. :
" orang yg bermesyuarat itu adalah amanah"
(riwayat abu daud dan tirmizi)

Semalam saya hadiri satu mesyuarat 'tergempar' dekat surau rumah saya. surau at-Taqwa. sebenarnya tu mesyuarat tentang budak2 mengaji surau tu. umy saya panggil mesyuarat tergempar..sbb tiba2 nak buat kan..hehe..bukan apa pon..saya pulak tersesat kat situ, sbb saya pon tlg2 umy ajar budak2 tuh mengaji(tgh cuti kan)..alkononnye salah sorang ckg mengaji gak la..hehe..

okey cukup intro.
actualy dari 'suasana' mesyuarat tu yg buat saya terfikir..

suasana dia sama macam saya meeting masa sek dulu. ada org conduct the meeting.buka majlis.and etc.TP.bila perhati betul2 kan. "masalah" dia pon sama. orang ckp masa org lain ckp.tak fokus kat org yg tgh bentang somethg.dua org ckp pada masa yg sama.tak bg komitmen sepenuhnya bila org minta(opinion or wat so ever),org sama yg kena buat semua kerja..dan ada la beberapa benda lain..

benda remeh kan?

yup.bdk kecik.maybe org kata "ek elle benda kecik pon nak kecoh la dia ni".but dari satu sudut en.benda2 kecik yg kita biase buat akan berterusan sampai ke besar..ada org kata benda2 cam ni sebenarya small things that give big impact..huhu..

kat sek dulu pon camtu.bdk2 main time meeting..pastu bila dah biase buat camtu sampai kat kolej,tempat kerja pon the same thing happens,huhu,agak sedih ar.kita kdg2 dah biasakan dlm diri.tanak serius dalam sesuatu.semua nak buat main2. datang meeting tanak serius..nak main2 jer or lawak2..kalau tak,boring...sometimes i'm wondering mentaliti sekrg semua benda kena ada lawak..mesti ada joke.ruang utk serius tu sgt kecik peratus dia.kenapa ye?

sekadar mahu berkongsi..wallahu'alam..

No comments: